Sååå 1999

Jag är förmodligen helt jävla tok-ute. Jag har köpt ett par mörkblå Wrangler-jeans - med bootcut. Som jag har förstått det är det ett gigantiskt fashion don't just nu, men jag väljer att skita i det. Saken är ju den att jag, varje gång jag har på mig några av mian stuprör, känner mig som en upp-och-nedvänd kon. Ni vet, bred upp och smal ned vilket knappast är en smickrande form. Så därför kör jag boot cut nu, det känns det balanserar kroppsformen bättre. Så nu slits jag mellan att gilla dem och fundera på om alla tycker att jag är fruktansvärt ute... Inte för att det är det viktigaste här i världen, men ändå...

Var hos barnmorskan och fick nya p-piller utskrivna i dag. Hon sa att mitt BMI var 26 och att det var något över det rekommenderade (duh), men att det absolut inte fanns något hälsoskäl för mig att gå ned. Och det är ju alltid roligt att höra, även om jag är av en annan åsikt. Den här veckan har varit stressig, med jobbresor och tidiga morgnar och jag har slarvat lite med motionen. Ska försöka ta igen det lite under helgen...

Kommentarer
Postat av: Linda

Då kan jag glädja dig med att du är jätteinne just nu! Bootcut kommer tillbaka stort i vår, ju vidare, desto bättre. Stuprören sjunger på sista versen! Och ingen är gladare än jag!

2008-03-07 @ 15:09:22
URL: http://www.metrobloggen.se/givakt
Postat av: Elin

Linda: Sanning? Jag trodde bara att det var de riktigt utsvängda och att man var tvärute om man tog det som är mittemellan raka och utsvängda, nämligen boot cut. Jag har dock kännt mig sketafin i dag! :)

2008-03-07 @ 16:33:53
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Helena

Jag gillar oxå bootcut bäst! Har inte ens fallit för stuprörstrenden fast jag måste nog skaffa mig det för att få ner jeansen i stövlarna (för DEN trenden föll jag hihi)..
Så jag skaffar mig stuprör lagom till att det blir ute *fnissar*

2008-03-08 @ 13:44:45
URL: http://viktigsida.blogspot.com
Postat av: Solkatt

Håller med Linda, jag har också aldeles nyligt köpt mig ett par bootcut-jeans och de är så vackra! Ser i nästan alla mode-tidningar att det kommer stort i år. Lite retrohippt blir det liksom ;) Sen som du säger, mycket mer smickrande för kroppen om man har lite former. Ha en riktigt bra söndag! Kram

2008-03-09 @ 10:23:28
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Elin

Helena: Kan nog hända att nedstoppat i stövlarna är en trend som håller i sig.
Solkatt: Jag trodde först att det bara typ v-jeans som var inne, men har nu fattat att boot cut är hett också. Jippi! :)

2008-03-10 @ 08:29:46
URL: http://giproject.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0