Fläskis

Jag är helt slut och ska strax gå och lägga mig. Alltås får jag, lagom till att jag blir ett år äldre, chansen att verkligen känna mig som en pensionär. Vet inte vad det är riktigt, tycker inte jag har gjort annat än lagt mig tidigt den här veckan.
Kanske är det för att dagen har varit som den varit, stressig och flängig och dessutom med två övertidstimmar.

I kväll fick jag ett utbrott under matlagningen. Middagen blev bland det tristaste jag har varit med om i hela mitt liv och jag blev påmind om varför jag tycker att fläskkött är så in i norden boring! Vad fan gör man för vettigt med fläskfilé egentliegn? Det enda goda jag vet är min gryta, men det måste finnas en massa andra saker? I dag marinerade och stekte jag den och käkade med färsk sparris och parmesan. Låter det gott? Det var det inte, tror att pappret i kopiatron smakar bättre.

Hur gör ni med fläskkött? Någon som har några idéer? I'm out...

Kommentarer
Postat av: Emma

Man kan ju göra spett t.ex och nån sås till så blir det ju inte så torrt :)

2008-02-21 @ 14:26:06
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0