Inte ett hjärta till!

Alla hjärtans dag i går.
Gudars skymning vad jag har svårt för sådana där dagar: hela gallerian runt jobbet var full med blommor, hjärtan och godiskartonger. Uäk, tänkte jag och åkte direkt hem utan att ens fundera på att köpa något. Jag tycker det känns så konstigt att applicera konstiga amerikanska traditioner, som egentligen inte betyder något alls. Jag menar, det var väl ingen som firade helgonet Valentin egentligen i går? Inte? Thought so...

Dock hade vi bestämt sedan länge att vi skulle gå på bio i går, utan att komma ihåg att det var internationella hångeldagen. Vi såg Juno, omgärdad av förälskade par och egentligen är det ju inget fel med det. Filmen var kanon, jag blev alldeles varm i hela kroppen av den- och utan att behöva vrida på de ständigt läckande tårkanalerna, vilket var skönt som omväxling. Jag gråter annars för minsta lilla fina scen på film och tv, framför allt när män gråter- oavsett orsak.

Inget slarv med GI heller: höll mig till mineralvatten och nötter (baaah) på bion och var inte ens sugen när det knatade runt folk med godis och bjöd på på jobbet tidigare på dagen. Snart är jag helt imun mot frestelserna. Hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: miss xl

lyckost dig som kunde hålla dig. Det kunde INTE jag på bion igår ;)

2008-02-15 @ 18:56:55
URL: http://xl.webblogg.se
Postat av: Elin

Miss xl: Tack! :) Men ibland kan man få synda också, jag hade bara inte suget.

2008-02-16 @ 02:10:44
URL: http://giproject.blogg.se
Postat av: Helena

Tycker oxå Juno var bra :-)

Apropå din kommentar, jag mäter fett- och muskelprocenten på min våg (tror den är från Claes ohlsson). Den mäter dock inte 100 % eftersom min syster gått o fått det gjort "på riktigt" och låg då ca 2 procent under det hennes våg visade.. Man ska ligga runt 25-27 % fettprocent om man är kvinna har jag läst någonstans..

2008-02-17 @ 14:08:31
URL: http://viktigsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0