Nya tag

Jag är förvisso hemma och är sjuk i dag, men jag känner mig ändå grymt taggad! Visserligen äter jag ganska bra, och fram tills i lördags hade jag inte ätit en enda gnutta pasta, ris eller potatis! Men jag tränar på tok för lite, snudd på inte alls eftersom jag är så sjukt trött efter jobbet. Och då är det ingen idé att gnälla över att man inte går ned.

Så nu är det nya tag på gång. Härmed lovar jag att gå upp fyrtio minuter tidigare tre gånger per vecka och ta en power walk innan jobbet. Det är inte så svårt, jag har gjort det förut. Då gick jag en timme VARJE morgon, inga undantag. Efter två månader hade jag gått ned åtta kilo och jag trivdes så bra med mig egen kropp. Det är en sporrande tanke, och jag skäms nästan över att det ska kännas så motigt att komma igång med något så enkelt som träning.

NU JÄKLAR!

Kommentarer
Postat av: miss xl

Skulle önska att jag hade sån självsiciplin att jag kunde gå upp tidigare och promenera! Kanske ska testa, men tror knappast det går... :)

2008-02-11 @ 12:01:17
URL: http://xl.webblogg.se
Postat av: Marlene

Kanonbra att du är så taggad! *suger i mig lite av din motivation* Det är ju egentligen bara de där första två veckorna ungefär med träning som känns som en uppförsbacke, sen går allt lättare eftersom. Har du klarat detta förr så ska det väl inte vara några problem nu. Fast först tycker jag att du ska fokusera på att bli frisk :) *massor av styrkekramar*

2008-02-11 @ 14:59:10
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Elin

Miss xl: Det trodde inte jag heller, men man kommer faktiskt in i det ganska snabbt. För mig funkar det bäst att klara av det på morgonen, på kvällen är jag för trött.
Marlene: Jag håller med, de två första veckorna är skitjobbiga. Sedan ser man resultat har har dessutom vant sig. Längtar till att mina jeans sitter som dina... :)

2008-02-12 @ 10:35:38
URL: http://giproject.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0