Shame shame shame

I detta nu vänder sig alla GI-experter i sina gravar (eller soffor snarare, de är väl knappast döda allihopa, men ni fattar vad jag menar). Varför? Jo, för här har ni helgens sämsta blodsocker-tämjare. Det började visserligen bra genom en stadig frukost i soffan i lördags: te samt två mackor med kalkon och alfalfagroddar. Sedan bar det av till bästa kompisen och redan på pendeln till Sörmländska hålan började magen kurra. Kompisen hade gjort sallad med rödkål, vitkål, kikärtor, matvete och soltorkade tomater. Helt okej, men inget som jag öste i mig av. Köpte kyckling för att laga middag på, men glömde det och drack vin istället. Och öl. Och sprit. Och fan och hans moster.

Ingen mat, bara alkohol för att hoppa fram elva timmar i tiden. Japp, i elva timmar. Stöp i säng halv sju i morse och åt ingenting förrän jag kom hem på eftermiddagen. Självklart en (halv) pizza och två stora glas mjölk, så nu väntar jag bara på att magen ska slå bakut av kolhydratschocken. Har ju trots allt inte ätit något vitt mjöl alls i år, så detta borde göra susen.

Nu dricker jag mineralvatten och ska ta en morot innan jag dråsar i säng. Och jag ääälskar Sanna Nielsens låt från Mellon i går: Holy smoke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0