Soffläge

Gud vad svårt det är med GI när man är sjuk. Eller i alla fall för mig. Alltid när jag är sjuk går min aptit ned drastisk och jag brukar få mig minimalt med käk. Typ några vindruvor och lite juice.
Så de här dagarna har jag kämpat, och jag tycker att jag klarat mig ganska bra. Te och osötat smörgås med keso och kalkon till frukost, sallad med halloumi (med tacorester i går) till lunch samt att jag har provat ett mellanmål som jag fick tips om: keso med hallon och honung. Oh Lord, vad gott det var, sa tack så mycket för det tipset!

Nu sitter jag och funderar på vad som är GI-vänlig plockmat, samtidigt som det passar folk som inte käkar GI. Om två veckor fyller jag 25 och kommer ha fest här hemma. Det kommer finnas massor av vin, men jag vill också ha lite mat att bjussa på och letar för fullt efter några smårätter som passar.
Hittills har jag tänkt:

*baconlindade musslor (ja, det är gryyyymt gott)
*fullkornscrostini med gorgonzola+valnötsblandning på
*ädelostfyllda champinjonhattar


Alla tips mottages med stor tacksamhet, jag vet att ni är påhittiga! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Visst är det gott! :) Man kan ju mixtra med lite olika frukter o bär :) Men hallon är nog min favvo

2008-02-12 @ 16:55:44
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: Marlene

Jag vet något som är otroligt gott, men lite trixigt att göra. Du tar salamikorv som du skivar relativt tunt(tänk chips ungefär), sen lägger du korvskivorna på en plåt med bakplåtspapper. In i ugnen, typ 200 grader tills korvskivorna blivit krispiga. Efter det gör du en röra på creme fraiche och en rätt så stark riven ost (typ krutrök eller västerbottensost). Klicka oströran på salamichipsen och garnera med en liten bit torkad fikon eller liknande.
Tycker för övrigt du är superduktig som lyckas hålla dig GI-korrekt fastän du är hemma och sjuk. Bra gjort! Kram

2008-02-12 @ 19:57:07
URL: http://solkatt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0