Ja, det är deppigt nu

På bättringsvägen nu, även om jag inte känner mig helt hundra riktigt än. Tog ett långt bad nyss och funderade mycket över hur jag ska ta mig igenom semestern om fyra veckor utan ångestattacker. Jag tog två bilder på mig själv i spegeln för en stund sedan och det var inte kul att se.

Massor av viktångest, men ingen stark vilja att orka ändra på det. Glöden för någon månad sedan har avtagit lite mer varje vecka som inga mirakel har hänt på vågen. Nu tror jag inte att jag orkar mer. Jag kommer nog fortsätta att äta så här och fortsätta med morgonpromenaderna, men jag kommer nog inte väga och mäta mig och hålla räkningen på samma sätt.

Viktminskningsförsök är bara roligt om det faktiskt händer något. Utan resultaten känner jag mig bara som en evig förlorare varje dag. Urk...

Kommentarer
Postat av: miss xl

Usch vad trist när man tappar motivationen.

Du kan ju joina oss efter påsk på nya träningsutmaningar, det kanske hjälper på motivationen! :)

2008-03-13 @ 15:59:26
URL: http://xl.webblogg.se
Postat av: Helena

Ajdå! Vet precis hur det känns när motivationen tryter. Har du tittat på www.piggelino.se? En skitbra site för att regga motion. Jag har varit med ett par år där och det är väldigt motiverande att ta sig ut på en extra promenad eller masa sig iväg till gymmet när man ser att ngn på ens "tävlingslista" har gjort något under dagen (man tävlar inte egentligen utan det är bara som en sporre, man kan välja att bara tävla mot sig själv oxå)... Det är ett tips iaf för att hålla motivationen vid liv :-)

2008-03-14 @ 09:10:49
URL: http://viktigsida.blogspot.com
Postat av: Marlene

Men vännen då.. inte är du en förlorare heller! Tycker du kämpat på jättebra hittils. Hoppas du kommer ur svackan här snart. Kanske du skulle ändra strategi? GI kanske inte passar för just dig? Trevlig helg! *massa stöttande kramar*

2008-03-14 @ 13:17:53
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: T

Jag tycker du har varit grym som ändå inte har gett upp när resultatet du väntat dig inte kommit än. Men om du skulle ägna dig åt 1 (nästann bättre med två) veckors fakir. Vilket betyder att du är super strikt under den tiden. Inte något "men jag har ju varit så duktigt" eller "men lite kan jag unna mig". Tänk att de här två veckorna ska va typ diktatur-strikt! Skippa nötterna, frukten(särskilt den torkade som i de flesta fall, särskilt Parrots's, innehåller jätte mkt socker), allt bröd, all alkohol(när du dricker alkohol jobbar kroppen främst att bryta ner "giftet" och då avstannar förbränningen). Tänk även ägg (om du kan/tycker om det)! Ägg är det ultimata mellanmålet och komliment till frukost. Som mellanmål i koktform så du kan ta med i väskan, till frukost i alla former du vill/har tid med. När du kickar igång det på det sättet= jätte strikt i två veckor kommer du gå ner i vikt. Va lite hård mot dig själv, men bara under en kort period. Det skadar ju inte att testa :D
Du är grym!

2008-03-14 @ 21:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0